A Facebook, mint közösségi színtér, egy tökéletes felület lehet, hogy honlapkészítőt vagy fejlesztőt keressünk és találjunk. Azonban érdemes néhány fontos dolgot már a megbízási / munkalehetőséget megjelenítő bejegyzésbe, posztba beleírunk. Mik is ezek? Mik a fontos információk a fejlesztőknek?
Miért érdemes részletekbe menni?
Két megbízás között nem is gondolnánk, milyen eltérő technikai, tapasztalati igények lehetnek a háttérben. Minden jelentkező fejlesztő számára fontossá kell tenni azon információkat, amik szükségesek ahhoz, hogy el tudják dönteni, szeretnének a projektben részt venni vagy képesek-e megvalósítani azt.
Miért jó, ha részletekbe megyünk:
- Sokkal jobb minőségű (feladathoz illő) jelentkezők lesznek.
- Kevesebbszer kell ugyan azon információt továbbküldeni.
- Ha változás történik (már pedig többségében történik) akkor nem kell annyifelé figyelni.
- Figyelemfelkeltőbb, ha kiemelünk egyes információkat és több jelentkezőnk lehet.
Azon hirdetéseket, melyeknél kevés az információ, Én személy szerint átugrom és nem jelentkezek rá, mivel nem számítanak fejlesztői szemmel vonzó lehetőségnek.
Hogyan osszuk meg az információkat?
A legjobb megoldás az, ha egy fix url címen elérhető helyre, aminél a tartalmat tudjuk módosítani, ha pontosítás szükséges vagy új ötlet kerül a képbe. Mondjuk utóbbi változtatásokat igyekezzünk minimalizálni.
Hol és hogyan tudjuk ezt?
- Google Drive: Egy Google dokumentumban összeírunk minden fontos részletet. Ezen dokumentumnál beállítható, hogy csak megtekinthesse, akinek url-en osztjuk meg.
- Egy meglévő weboldalunkon létrehozunk egy oldalt.
Ami fontos, hogy egy fix, nem változó url cím legyen, így ha változtatás van, nem kell új url címet elküldeni a jelentkezőknek.
Milyen információk szükségesek?
Érdemes előre összegyűjteni a fontosabb információkat, így elkerühetjük, hogy ugyan azt a dolgot több tucatszor kelljen újra megválaszolnunk. Lehetőleg ne kapkodjunk, amikor a projektet megállmodjuk. Inkább aludjunk rá még egyet és tervezzük meg, írjuk össze a részleteket. A posztba nem feltétlenül szükséges minden részletet megírni, azonban vannak kiemelten fontosak. Ezek a következők:
- Van-e már fix, kész elképzelés?
- Hol található az elképzelés minél pontosabb leírása?
- Szükséges-e fejlesztőn kívül más szaktudás? (SEO, PPC, DESIGNER)
- Funkciók listája.
- Mi a tervezett átadási határidő? (Mennyire sürgős)
- Mi a megrendelői oldal igénye, személyes preferenciái.
Jó, ha az alábbiak is szerepelnek:
- Mekkora a rászánt költségkeret.
- Szükséges-e betanítás a használathoz, igényli-e a megrendelő.
- Van-e már tárhelye a megrendelőnek?
- Mekkora a várható reális havi látogatószám és lesznek-e kiugrások (és azok mekkorák lesznek)?
Mikre számítsunk?
Amikor kiteszünk egy ilyen bejegyzést, arra fognak érkezni reakciók. Lesznek kérdések, kötekedések, humoros megjegyzések és még sorolható. Ezeknél két dolgot kell átgondolni. Az első, hogy mennyire tudunk megfelelő választ adni. A második pedig az, hogy mennyire jogos, mondjuk egy gúnyos megjegyzés és van-e és ha igen mekkora igazságtartalma.
Egy megtörtént eset, hogy egyik alkalommal, egy személy fejlesztőt keresett. A projekt lényegében véve a vatera.hu oldalhoz nagyon hasonló, majdnem minden funkciót tartalmazó oldal készítése lett volna a cél. A rászánt keret pedig 100.000 Ft, száz-ezer forint. (Egy ilyen projekt megközelítőleg 5 millió forinttól indul, de inkább 10 millió, hogy az arányt értsük.) Aztán csodálkozás volt, amikor ki lett nevetve és kötötte az ebet az összeghez.
Lesznek pozitív visszajelzések is, azonban többségében csak jelezni fogják a jelentkezők, hogy jelentkeztek. Ezek mellett amivel még számolni kell az alábbiakkal:
- Számítsunk arra, hogy nem fog pár órán belül befutni az összes jelentkezés. Érdemes 2 – 3 napot várni.
- Minden bizonnyal (főleg komplexebb projekteknél) lesznek olyan jelentkezők, akik alkalmatlanok a projekt megvalósítására. (Hogyan találj jó, megbízható fejlesztőt?)
- Számoljunk 3 napot legalább, amíg a jelentkezők referenciáit megnézzük, összegezzük az információkat.
- Számolhatunk sok kérdéssel. (Ezért is érdemes pl. Google dokumentumban vezetni és akkor könnyen hozzá tudjuk adni a válaszokat.)
- Számolni kell azzal, hogy fognak új ötletek, elképzelések születni. Ezeket igyekezzünk minimalizálni, de azért kalkuláljuk bele.
Mit ne írjunk bele?
Egy ilyen jellegű megbízás esetén lehetőleg kerüljük a fölösleges információkat. Ez üzlet mindkét fél számára, ezt tartsuk szem előtt. A fejlesztő abból él, hogy teljesíti a megbízó megrendelését, igényeit, majd ezen elkészült projekt pedig profitot termel a megrendelő számára.
A különféle „sajnáltató” megjegyzések teljesen komolytalanná teszik és azt a látszatot keltik, hogy a megrendelő nem akarja megfizetni a fejlesztőt. Eképpen a tapasztaltabb, ügyesebb fejlesztők nem is fognak jelentkezni, kerülik az ilyen megbízókat.
Attól nem fog olcsóbban megvalósulni a megálmodott projekt, hogy a megrendelő szegény nagymamája reumás, a kutyáját műtötték, a közüzemi számláit kell fizetni vagy az, hogy az Ő partnerei nem akarnak neki fizetni.
Minta
Sziasztok,
Szeretnék vállalkozásomnak egy új weboldalt és ehhez keresek fejlesztőt, aki elkészíti számomra. A fontosabb tudnivalók:
- Egy kisvállalkozás, bemutatkozó, céges honlapja. A meglévő oldal itt érhető el: trustedwp.hu
- Szeretnénk új szolgáltatásokat bővíteni (2-3 kb.)
- Egy új, letisztult, de a meglévő arculathoz illő, reszponzív megjelenést.
- A projekt nem sürgős, de 3 hónap múlva szeretnénk ha kész lenne.
- Milyen jelentkezőt keresünk? Aki tapasztalt B2B honlap készítésében.
- Szeretnénk kérni majd egy gyorstalpalót a használatáról a készítőtől.
- A további információk a projektről: googledrivedokumentumlinkjepeldaul.hu
A jelentkezéseket a(z) [email protected] -s címre várjuk. Kérjük küldj minimum 3 referenciát, amit az elmúlt 1 évben készítettél, hasonló projektben. A következő pár napban mindenkinek fogunk válaszolni.
Köszönjük!