Készítsd és optimalizáld mobil látogatókra a honlapod!

Készítsd és optimalizáld mobil látogatókra a honlapod!

Készítsd és optimalizáld mobil látogatókra a honlapod! 1024 377 TrustedWP

Annak ellenére, hogy a PC-hez képest a mobil eszközök kisméretű képernyőn kell pötyögni, rengetegen használják nap mint nap, s nemcsak oldalak nézegetésére, hanem vásárlásra is. Egyes témákban a 70%-os elérheti a mobilról jövő látogatók aránya. Ahhoz, hogy a weboldalad / webáruházad sikeres legyen 2021-ben, optimalizálnod kell a tartalmadat PC-n kívül mobilra és táblagépre is, hiszen a Google bevezette már Magyarországon is a mobil first indexing elvét, mely azt jelenti, hogy a Google elsősorban a webes tartalom mobil verzióját használja az indexeléshez és a rangsoroláshoz. Így nem csak a felhasználói élményhez, a SEO-hoz, vagy is a keresőoptimalizáláshoz is elengedhetetlen az, hogy honlapunk és tartalmaink mobil eszközökön is jól, fogyaszthatóan jelenjenek meg.

mobilbarat responzive kep
Többféle készülék típus, melyeken eltérő használathoz kell igazodnunk.

 

Tervezz adatokból

Mielőtt bármilyen változást csinálsz a weboldalad mobil verziójával, először nézd meg különféle analitikai eszközök segítségével, hogy milyen eszközöket használ a felhasználói táborod. Milyen böngésző, milyen készülék, milyen operációs rendszer, stb. Csak úgy kezdj bele bármilyen tervezésbe, hogy tudod már, hogy kinek és milyen eszközökre akarsz optimalizálni.

 

Használj reszponzív dizájnt

2020 vége van, ideje haladni a korral, hiszen külföldön már legalább 5 éve reszponzív oldalakat használnak a haladó gondolkodású cégek. Ez azért jó, mert így a weboldaladat egyaránt tudják használni az asztali számítógépekről vagy mobil eszközökről böngésző internetezők is. Az is mellette szól, hogy a Google valamilyen szinten előnyben részesíti ezeket az oldalakat, hiszen ez azt jelenti, hogy modern, naprakész tudással rendelkező fejlesztői csapat áll az oldal mögött.

 

AMP – Accelerated Mobile Pages

A gyorsított mobil oldalak egy Google által kínált nyílt forráskódú megoldása az AMP, amelynek az a célja, hogy a mobil-internetezők betöltési idejét felgyorsítsa, miközben az adatforgalmat csökkentse. Mivel a Google a felhasználói élmény növelését tartja fontosnak, így mindenképpen használd ki ezt a lehetőséget ha előnyt tudsz belőle csinálni. WordPress-hez van hivatalos AMP bővítmény, érdemes kipróbálni.

 

Alkalmazd a Material Design-t

Sajnos itthon ez is még gyerekcipőben jár, de külföldön már évek óta használják ezt, mert tökéletesen kiszolgálja a felhasználói igényeket, miközben nagyon minimál. Ez a dizájn rendszer kiváló minden most használatban lévő eszközre legyen az PC, tablet vagy mobil. A Material Design segítségével igényes, könnyen használható, optimális betűméret, gomb méret, árnyékolás, tagolás és színséma érhető el. Tanuld meg használni, hogy egy újabb szintre tudd emelni a weboldaladat, vagy keress egy fejlesztőt, aki jártas a Material Design használatában.

 

Felejtsd el mobilon a pop-upokat és a flash-t

A pop-up ablakokat amúgy is gyűlöli mindenki, hiszen nem azért keresgélünk az oldalon, hogy egy idegesítő pop-up megzavarjon minket a böngészésben, hanem mert a tartalom érdekel minket, amit olvasunk vagy nézünk. Ha már mindenáron valamilyen reklámot vagy marketing felhívást szeretnél a látogatók figyelmébe ajánlani, azt tedd meg ízlésesen, ahogy a Material Design diktálja. Hidd el, jobb lesz az eredmény! A flash-t már évek óta kiutálták a felhasználók, hiszen kell hozzá flash player, nem működik Apple mobilokon, nem hatékony, nem biztonságos és már rég vannak jobb módszerek (pl.: html5 canvas) erre. Ezt egyszerűen felejtsd el, hála égnek már alig találni flash alapú tartalmakat, honlapokat.

 

Optimalizáld a képek méretét

Ma már rengeteg program van, amely segít egyedi méreteket gyártani az oldaladon használt képekből. Ez azt jelenti, hogy mobilra nem ugyanazt a hatalmas 4K képet fogod betölteni, amit egyébként PC-re, hanem egy kisebb, optimalizált verziót, hiszen így gyorsabb lesz a kiszolgálás a kisebb képernyős készülékeken.

 

Optimalizáld a kódodat is

Mindegy, hogy milyen eszközre optimalizálsz elsődlegesen, egyik készülék sem szeret kilométeres hosszú kódokat betölteni. Mobilon ez pedig pláne rossz, hiszen ezzel is lassítod a betöltődés sebességét. Használd okosan a cache-t, csökkentsd minimálisra az átirányítások számát, illetve tömörítsd a JavaScript-jeidet és a CSS-t is. Ha lehet diagramok és egyéb dinamikus elemek esetén használj lehetőleg svg-t, vagy ha ebben a technikai megoldásban nem vagy otthon, akkor képformátumot.

 

Figyelj mobilon a címekre

Mivel a mobil képernyője kisebb, így kevesebb karaktert tud kiírni a keresőkben az oldal címének vagy leírásának. Figyelj arra, hogy a cím maximum 60, a meta leírás pedig maximum 160 karakter legyen. Persze ez megint csak egy spekuláció, így ha biztosra akarsz menni, akkor a címnek maximum 51 karaktert, a meta leírásnak pedig 155 karaktert adj.

A Google amúgy sem karakterben mér, hanem pixelszámban, így Te is ki tudod kísérletezni, hogy mely karakterek és milyen hosszan szerepeljenek a címben és a meta leírásban, hogy optimálisan jelenjen meg minden fontos szöveg a SERP-eken akkor is, ha mobilt használsz. Itt érdemes több készüléken is megnézned a végeredményt. Értelemszerűen csak azokra a méretekre optimalizálj mobil esetében, amit a legtöbb usered használ.

 

Ne felejts el helyi keresésre optimalizálni

A “Virágbolt a közelemben” típusú keresések nagy része mobilról érkezik, így feltétlenül fontos az, hogy kiaknázd az összes lokális SEO adta lehetőséget ahhoz, hogy a hozzád fizikailag közel lévő felhasználók könnyen rátaláljanak a weboldaladra a mobil eszközeik segítségével. Ha még nem tetted meg, akkor itt az ideje, hogy létrehozz egy Google My Business fiókot.

 

Konklúzió

2020 vége van. Ma már az is mobilozik, aki eddig nem. Haladj a korral és használj ki minden lehetőséget, hogy a lehető legtöbb mobil készülékről érkező felhasználót tudj elérni. Mivel egyre több cég képviseli már magát az interneten, így rohamosan nő azoknak a vállalatoknak a száma, amelyek kezdik megérteni, hogy milyen fontos a felhasználói élmény és a SEO, így egyre többen kérik a webes felületeik keresőoptimalizálását, honlapjuk gyorsítását. Ha nem lépsz időben, a konkurencia le fog hagyni, hiszen ha ők folyamatosan javítják és fejlesztik a felhasználói élménnyel kapcsolatos elemeket az oldalaikon, akkor könnyen elcsábítják a felhasználókat magukhoz.

Lépj időben, és használd ki a számtalan lehetőséget, hogy nőjön a weboldalad látogatottsága, megbízhatósága és biztonsága. Szánj elegendő időt a keresőoptimalizálási módszerek és lehetőségek alapos megismerésére, hogy weboldalad megfeleljen a jelenlegi legújabb technikai és felhasználóbarát-kialakítással kapcsolatos szempontoknak.

Rottenbacher Tamás

Rottenbacher Tamás

Egy senior WordPress fejlesztő vagyok, aki a tudás megosztást támogatja és közösségi projektjeimmel igyekszem segíteni mind a fejlesztőket, mind a megrendelőket és a felhasználókat, miközben minőségi munkáimmal támogatom partnereim, megrendelőim.

All stories by:Rottenbacher Tamás tollából.

A süti / cookie

A cookie vagy süti jelentése: file-ok vagy információ darabkák, amelyeket internetes böngészője ment le honlapunkról és tárolja azokat az Ön gépén. Ezeknek a cookie-knak a segítségével ismeri fel a honlapunk anyagait tároló szerver a honlapunkra történő visszalátogatásakor, hogy Ön már járt a honlapomon vagy azt, hogy Ön egy valós látogató és nem egy rosszindulatú támadó. Részletek: Adatkezelési tájékoztató 

Választható sütik / cookie-k

Biztonság növelésében segít: Cloudflare
Szükséges
SPAM szűrésben segít: Google ReCaptcha
Szükséges
Statisztikai adatok, forgalom méréshez: Google Analytics
Beágyazott videók megtekintése: YouTube

A honlap cookie/sütiket használ a jobb felhasználói élményhez, méréshez és biztonsághoz.