A WordPress egy kiváló platform weboldalak készítésére, azonban még a legjobban megtervezett oldalakon is előfordulhatnak hibák, amelyek nehezen észrevehetők. Szerencsére egy magyar fejlesztőcsapat innovatív megoldást hozott létre, amely forradalmasítja a hibakeresést: a Real User Session Monitoring (RUSM) technika. Ez az újítás valós időben figyeli a felhasználók tevékenységét, azonosítva és jelentve a hibákat, mielőtt azok súlyosabb problémát okoznának.
A technika képes észlelni és jelezni az alábbi problémákat:
- JavaScript hibákat
- Ha nem lehet elküldeni egy űrlapot
- Ha nem működik a pénztár egy WooCommerce oldalon
- Ha egy gomb vagy link nem működik
- Ha nem tölt be valami az oldalon (kép, videó, stb.)
- UI hibákat (pl. valami kitakarja a tartalmat, kilóg egy elem, vagy túl közel van két kattintható elem egymáshoz)
- SEO és sebesség hibákat
- Rosszindulatú átirányításokat, vagy redirect loop-okat
- PHP hibákat
- Hálózati hibákat
Valós esetek: Hogyan segít a RUSM a hibák azonosításában?
Menü hiba egy WooCommerce webshopban
Egy WooCommerce webshop tulajdonosa frissítette a JetMenu bővítményt, azonban a frissítés után a mobil menü almenüi nem töltődtek be. A látogatók csak egy betöltés animációt láttak, de az almenük nem jelentek meg. Ez a hiba egy héten keresztül észrevétlen maradt, ami alatt a mobilról érkező látogatók nem férhettek hozzá a termékekhez, ami egyrészt az oldal hitelességének sem tesz jót (félkésznek tűnik az oldal), másrészt ezeket a termékeket értelemszerűen nem tudták megvenni sem. A RUSM, amely képes érzékelni ha nem történik meg az elvárt esemény – jelen esetben egy kattintás után a menü betöltődése- azonnal képes lett volna jelezni ezt a hibát.
Pénztár hiba a fizetési folyamatban
Egy fizetési szolgáltató nem hivatalos bővítményében lejárt egy tanúsítvány 2024.03.31-én, aminek következtében nem lehetett fizetni az oldalon. Napokkal a lejárat után még mindig jelentek meg olyan facebook posztok, hogy a fizetés nem működik valamiért. Ez azt jelenti, hogy egyes webshopokon napokig észre sem vették a hibát. A Real User Session Monitoring már az első sikertelen tranzakció alkalmával riasztást küldött volna, így megelőzve a hosszabb ideig tartó kieséseket.
Űrlap kitöltési hiba egy landing page-en
Már több hete futottak Google hirdetések egy olyan landing page-re, ahol volt egy ajánlatkérő űrlap. A reCaptcha rossz beállítása miatt azonban mobil eszközről az űrlap nem volt elküldhető. Ez a hiba kezdetben rejtve maradt, mivel asztali eszközről érkeztek kattintások, és az oldal tulajdonosa is csak asztali eszközről tesztelte az oldalt, így csak a konverziós arány látszott alacsonynak. RUSM segítségével ez a hiba már az első mobilos kitöltésnél észlelhető lett volna, lehetővé téve a gyors javítást, még mielőtt felesleges költségeket generált volna a hibás oldalra mutató hirdetés.
Hogyan alkalmazhatjuk a Real User Session Monitoring technikát a gyakorlatban?
A fejlesztők létrehoztak egy WordPress plugin formájában is elérhető eszközt, a BugMonitort. Ez a plugin már ingyenes verzióban is elérhető, és automatikusan integrálja a Real User Session Monitoring funkcióit a WordPress oldaladba. Azonnali értesítéseket küld, ha hiba történik, lehetővé téve a gyors és hatékony beavatkozást. Az e-mail és push üzenetek révén mindig naprakész lehetsz az oldalad állapotát illetően.
A BugMonitor egy kiváló eszköz minden WordPress felhasználó számára, aki proaktívan szeretné kezelni weboldalának működését, csökkenteni a leállásokat és javítani a felhasználói élményt.