Tartalommarketing a gyakorlatban: Mi teszi kiemelkedővé?

Tartalommarketing a gyakorlatban: Mi teszi kiemelkedővé?

Tartalommarketing a gyakorlatban: Mi teszi kiemelkedővé? 1024 576 TrustedWP

A 21. századot az információ korának nevezzük. Korábban soha nem látott információmennyiség érhető el egy olyan apró készülékről, ami ráadásul szinte mindenki zsebében megtalálható.

content marketing

Az információ pedig egyet jelent a tartalommal. Nem hiába vált az egyik legfontosabb készséggé a tartalomgyártás, azaz a tartalommarketing.

Azonban – az információáradat miatt – ma már nem a mennyiség számít, hanem a minőség, hiszen napról-napra egyre nehezebb kiemelkedni a mezőnyből.

Lezárult ugyanis az aranykorszak, amikor az alkotással gyakorlatilag “feltöltöttük” az internetet tartalommal. Ma már szinte mindenre megtalálhatjuk a választ valamilyen formában, ezért az olyan tanácsok, mint a “publikálj rendszeresen” elkezdték értelmüket veszteni.

Kijelenthető, hogy az emberek nem friss tartalmat akarnak, hanem olyat, ami választ ad a kérdéseikre, jó érzéssel tölti el a lelküket, vagy valamilyen módon hozzásegíti őket a céljaik eléréséhez.

A tartalommarketing fő célja tehát a mennyiségről a minőségre tolódott át.

A kérdés már csak, hogy miként gyárthatunk minőségi tartalmat?

A tartalomgyártás legfontosabb kategóriái

Globálisan:

  • 500 órányi Youtube videó,
  • 2 millió WordPress blogcikk,
  • és fél millió új weboldal keletkezik

… naponta!

Ahhoz, hogy a tartalmaink ki tudjanak emelkedni a mezőnyből, ki kell találnunk, hogy mitől lesznek jobbak, mint a többi elérhető alternatíva.

Ekkor a legtöbben azt kérdezik maguktól, hogy: “miként gyártsak jobb tartalmat?”

Válaszként olyan általános tanácsokat kapnak, hogy “publikáljanak rendszeresen”, vagy válasszanak ki egy éppen jól futó tartalom formátumot.

Rengetegféle tartalom formátum létezik:

  • Cikkek
  • Videók
  • Podcastok
  • Infografikák
  • Letölthető PDF-ek
  • Stb.

Ezzel azonban még nem vagyunk beljebb. A probléma az, hogy a válasz nem magában a tartalomban keresendő, hanem valami sokkal univerzálisabb dologban: az emberi agyban.

Ahhoz ugyanis, hogy kiváló tartalmat gyárthassunk, az emberi agy alapvető szükségleteit kell kielégítenünk.

Ez a szükséglet pedig leggyakrabban csupán két dolgot akar egy tartalomtól:

  • Hasznosság,
  • Vagy szórakoztatás

A tartalmat, így annak formátumát is ezekhez az emberi igényekhez kell igazítanunk, ugyanis ha a tartalomgyártás célja az edukáció, akkor jellemzően sokkal jobban járunk a cikkekkel, hiszen jóval könnyebben visszakereshetőek benne a hasznos információk, mint egy videóban.

A legjobb persze az, ha a tartalom úgy tud hasznos lenni, hogy közben szórakoztatja is az embereket.

Ez azonban ritka.

A kérdés az, hogy miként lehetünk mi a ritka kivétel?

Az alábbiakban ennek járunk utána!

A minőségi tartalommarketing alapelvei

 

1. Célközönség

Az első és legfontosabb alapelv, hogy mindig, minden esetben a célközönség igényeihez kell szabnunk a tartalmainkat.

Bár a tartalomgyártás motorja a saját kreativitásunk kiélése és a kíváncsiságunk kielégítése kell, hogy legyen – ám ahhoz, hogy az olvasóink/nézőink/hallgatóink is jól érezzék magukat, őket is figyelembe kell vennünk a tartalommarketing stratégia elkészítésekor.

Természetesen legyünk önazonosak és a saját szórakoztatásunk vagy kíváncsiságunk kielégítése végett készítsünk tartalmat, de mindig tartsuk fejben a célközönségünk igényeit is, hiszen ekkor jóval kisebb lesz annak az esélye, hogy a publikálás után csak tücsökciripelést hallunk vissza.

 

2. Eredetiség

Ahhoz, hogy kiemelkedjünk a mezőnyből, valami egészen újat és egyedit kell adnunk a célközönségnek.

Azonban ez nem azt jelenti, hogy újra fel kell találnunk a kereket, hiszen az ABC-nek is csak 44 betűje van, ahogy a legtöbb recept is ugyanazokból az alapanyagokból épül fel.

Meg kell találnunk azt a kombinációt, amit csak és kizárólag nálunk találnak meg a tartalom fogyasztói.

 

3. Különböző tartalom formátumok

tartalomgyartas

Ma már rengetegféle tartalom formátum áll rendelkezésre az internet elterjedésének köszönhetően, de a leggyakoribb négy nem más, mint:

  • Szöveg
  • Kép
  • Videó
  • Hang

A tartalommarketing stratégia kialakításakor legalább egyet érdemes kiválasztani ezek közül, de a legjobb az, ha ugyanazt a tartalmat akár több formátumban is elkészítjük – így biztosan el fogjuk érni azokat az embereket, akik kíváncsiak a gondolatainkra és akikkel rezonál az üzenetünk.

A tartalom formátum fogja meghatározni azt is, hogy milyen platformra kezdünk el gyártani, hiszen míg a videókat a Youtube-on fogyasztják a legtöbben, addig a podcastokkal az olyan zenemegosztókban találkozhatunk a leggyakrabban, mint például a Spotify. Az írott tartalmat ezzel szemben főleg blogokon fogjuk megtalálni, amelyek általában WordPress-en futnak – így nekünk is ezen érdemes elindulnunk.

 

4. Adatok

A tartalomgyártás rendszerint üzleti célból történik. A vállalkozások profitorientált szervezetek, amelyek rendszerint más vállalkozásokkal versenyeznek egy szűkös erőforrásért: a fogyasztókért.

Ezért nem csoda, hogy aki tartalmat gyárt, annak hihetetlenül fontos az üzleti elemzés. Még a legkreatívabb tartalomgyártók is adatokra támaszkodnak, amelyek megmondják, hogy mi az ami működik, és mi az ami nem.

Adatok alatt nem csak a lájkokat, megosztásokat vagy kommenteket értjük, hanem az olyan szofisztikáltabb mérőszámokat is, mint:

  • Bounce rate
  • Exit rate
  • Time on Page

Természetesen minden tartalom formátum esetében más-más adatot kell mérnünk, a videóknál például érdemes megnézni, hogy mi az a pont, amikor a legtöbben abbahagyják a fogyasztást – majd kideríteni, hogy vajon mi történik pontosan akkor a videóban?

Nem teljesítette a tartalom a címben ígért követelményeket?
Unalmassá vált a videó?
Kiverte a biztosítékot a célközönségnél?
Ebben rengeteget tudnak segíteni az olyan analitikai szoftverek, mint például a Google Analytics vagy az adott content platform saját analitikája.

Minél inkább adatvezérelt a tartalomgyártásunk, annál gyorsabban fogunk fejlődni, ami érezhető lesz a tartalmunk minőségén is.

 

5. Marketing

A tartalomgyártásnak a legtöbb esetben konkrét célja van. A leggyakoribb hiba, amit valaki elkövethet, az nem más, mint a mindenfajta stratégiát nélkülöző, robotizált tartalomgyártás.

A content gyártást más néven tartalommarketingnek nevezzük, utalva ezzel a tudatos, célorientált, alaposan megtervezett ügyfélszerzésre.

Egy tartalomnak ugyanis – amellett, hogy hasznos vagy szórakoztató – konvertálnia is kell a látogatót, és tovább kell vinnie a vásárlói úton.

Ehhez első lépésként ki kell találnunk, hogy melyik marketing csatorna lesz a leginkább megfelelő számunkra. Ebben rengeteget segít a korábban említett tartalom formátum is.

A következő lépés az lesz, hogy egy saját, birtokolt csatornára irányítjuk a fogyasztókat, ami jellemzően egy jól működő, minőségi weboldalt jelent a gyakorlatban. Ebben rengeteget tudnak segíteni a különböző WordPress sablonok vagy bővítmények is.

Ez után pedig el kell érnünk, hogy a látogató újra és újra visszatérjen hozzánk. A minőségi, szórakoztató és hasznos tartalom ezt könnyen el tudja érni, de célszerű feliratkoztatni a fogyasztókat.

Ehhez egy CTA-ra (Call-to-Action) lesz szükségünk, ami egyfajta felhívás, hogy a fogyasztó cselekedjen. Mutatunk is egy példát rá!

Amennyiben tetszett a tartalommarketingről szóló cikkünk, és a következő szintre emelnéd a WordPress tudásodat, olvass tovább a blogunkon vagy iratkozz fel hírlevelünkre ahol gyorsan és egyszerűen megtanulhatod helyesen használni az egyik legfontosabb saját erőforrásodat: a weboldaladat!

Cikk szerzője:
Papp Gábor
Online marketing és SEO szakértő
thepitch.hu

Vendég Szerző

Vendég Szerző

A cikk külső író tollából származik, így a Vendég Szerzőként jelenik meg. A cikk utolsó soraiban találja a szerző nevét, elérhetőségét.

All stories by:Vendég Szerző tollából.

A süti / cookie

A cookie vagy süti jelentése: file-ok vagy információ darabkák, amelyeket internetes böngészője ment le honlapunkról és tárolja azokat az Ön gépén. Ezeknek a cookie-knak a segítségével ismeri fel a honlapunk anyagait tároló szerver a honlapunkra történő visszalátogatásakor, hogy Ön már járt a honlapomon vagy azt, hogy Ön egy valós látogató és nem egy rosszindulatú támadó. Részletek: Adatkezelési tájékoztató 

Választható sütik / cookie-k

Biztonság növelésében segít: Cloudflare
Szükséges
SPAM szűrésben segít: Google ReCaptcha
Szükséges
Statisztikai adatok, forgalom méréshez: Google Analytics
Beágyazott videók megtekintése: YouTube

A honlap cookie/sütiket használ a jobb felhasználói élményhez, méréshez és biztonsághoz.