Egy szakmai blog teljesen másképp néz ki, mint egy 12 egy tucat vélemény-orientált blog, hiszen a szakmai blogolás lényege az, hogy az illető ért ahhoz, amiről ír, nem pedig csak véleményt nyilvánít, hiszen az mindenkinek van. Attól lesz értékes a szakmai blog, hogy hiteles, leinformálható és szakmai cikkeket tartalmaz, nem pedig valami trendi, látogató-csalogató ürességet. Nézzük meg, hogyan érdemes szakmai blogot kezdeni és vezetni!
Ki(k)nek szól a szakmai blog?
Fontos eldöntened, hogy kollégáknak írod, lelkes amatőröknek, vagy teljesen a szakmához nem értő kezdőknek, hiszen mindhárom esetben más hangnemet illetve szókincset kell használnod, hogy megértsék az olvasóid, amit írsz és a szükséges eredményt is elérd. Nehéz megtalálni az arany középutat, azonban megtérülő, ha sikerül!
Milyen stílusa lesz a szakmai blognak?
Megjelenés:
- Téma
- Színséma
- Betűtípus
- Egy-egy blog poszt felépítése
- Cím
- Alcímek
- Horizontális vonal, elválasztások, idézetek, kódrészletek
- Kép / videó
- Felsorolás számozással, pontokkal, stb.
Tartalom:
- Magyarázatok, általános-konkrét példákkal
- Problémamegoldás segítése
- Új információ megosztása
- Jól bevált tippek-trükkök bemutatása, stb.
Csoportosíts témák szerint
Kategóriák:
Már az elején érdemes eldöntened, hogy a szakmádon belül milyen témákról akarsz majd írni, így érdemes csoportosítanod, illetve témák szerint szétválogatnod a gondolataidat, hogy később ne egy egyveleg legyen a végeredmény, hanem egy jól átlátható blog. Ez az alapja az egész blog rendszerezésnek, kategorizálásnak. A blogod így különféle kategóriák szerint fog működni, így tudni fogják az olvasóid hogy most egy Tippek-trükkök bejegyzést, egy téma-sorozat újabb részét, vagy egy hosszas magyarázatot látnak az új bejegyzések között.
Címkék, kulcsszavak:
Okosan használd a címkéket. Nem kell túl sok, azonban a legnépszerűbb szavaknál érdemes lehet szinonímákat is megadni mint kulcsszó. Ez a további bejegyzés ajánlóknál is hasznos tud lenni.
Légy kitartó
Egy szakmai blog mire elkezdi visszatermelni a belefektett időt, az témától függően több hónap vagy év. Azonban egy erős szakmai blog nagyon komoly támogatást tud adni például egy szolgáltatásnak vagy webáruháznak, aminek a forgalom növekedése (növekvő profit) már könnyen visszaozhatja a befektetést. Legyünk kitartóak, szakmaiak és törekedjünk a minél érdekesebb témák, minél minőségibb kifejtésére.